Lions 2011

GRAND PRIX 2011

Nike « Write the future » (Wieden+Kennedy Amsterdam)

FILMS GOLD LIONS

Heineken « The entrance » (Wieden+Kenney Portland)

CARLTON DRAUGHT « Slo Mo » (Clemenger BBDO)

H2OH! DRINK « Braids » (BBDO Argentina)

AXE FULL CONTROL « Premature Perspiration  » & « Bowling » (PONCE Buenos Aires)

OTRIVIN NASAL SPRAY « Classroom craft » (SAATCHI & SAATCHI Switzerland)

PUMA SOCIAL CLOTHING « AFTER HOURS ATHLETE » (Droga5 NY)

Volkswagen « The Force » (DEUTSCH INC. Los Angeles)

CHRYSLER « Born on Fire » (WIEDEN+KENNEDY Portland)

AMIS Insurance « Office » (OGILVY MEXICO)

DEEP SILVER « DEAD ISLAND TRAILER » (DEEP SILVER Planegg Munchen GERMANY)

SKITTLES « Touch the rainbow » (BBDO CANADA Toronto CANADA)

GOOGLE Chrome « Speed Test » (BBH New York)

GOOGLE « DEMO SLAM: CHUBBY BUNNY » (GOOGLE INNOVATIONS JOHANNES LEONARDO New York)

GRAND PRIX FOR GOOD

SCOPE DISABILITY AWARENESS « SEE THE PERSON » (LEO BURNETT Melbourne)

GRAND PRIX TITANIUM & INTEGRATED

BING/JayZ « DECODE JAY-Z WITH BING » (DROGA5 New York)

TITANIUM & INTEGRATED GOLD LIONS

VOLKSWAGEN « The speed camera Lottery » (DDB Stockholm)

Kandia Dulce chocolate bar « American Rom » (McCann Erickson Romania)

OLDSPICE « THE MAN YOUR MAN COULD SMELL LIKE » (WIEDEN+KENNEDY Portland)

GRAND PRIX CYBER

GOOGLE/ARCADE FIRE « THE WILDERNESS DOWNTOWN » (GOOGLE CREATIVE LAB New York)

OLD SPICE « Response » (Wieden+Kennedy Portland) – voir plus haut

INNOVATIVE THUNDER « Pay with a tweet » (R/GA New York)

GOLD CYBER

Road Safety Awareness « Unbearable/Insoutenable » (Lowe Strateus Paris)

FOOT LOCKER « SNEAKERPEDIA » (SAPIENTNITRO London)

UNIQLO « Lucky Line » (Dentsu Tokyo)

GOOGLE « Art Project » (Google Mountain)

IKEA « LULLABIES » (FORSMAN & BODENFORS Gothenburg)

http://demo.fb.se/pr/ikea/lullabies/

STATIONARY « Wall of fame » (KEMPERTRAUTMANN Hamburg)

RENAULT ESPACE « 360° » (Publicis Conseil Paris)

YOUTUBE « Life in a day » (Toaster London)

HEINEKEN « STARPLAYER » (AKQA London)

PRESS GRAND PRIX

SAMSONITE « Heaven & Hell » (JWT SHANGHAI)

(clic to enlarge)

GOLD LIONS PRESS

SHIELDTOX « CHAMELEON & FROG » (Euro RSCG BANGKOK)

TABCIN COUGH « Match » Y&R BUENOS AIRES ARGENTINA

Volkswagen « PAINT BUCKET » (GRABARZ & PARTNER Hamburg)

Pictionnary « Jet Fighter »(Ogilvy Malaisia)

BILLBOARD MAGAZINE « Jimi Hendrix » (Almapbbdo, Sao Paulo)

VOLKSWAGEN RESPONSIBLE DRIVING « Swing » (DDB ARGENTINA)

GREENPEACE CAR FREE DAY « Melt » (LEO BURNETT Hong Kong)

BUND ENVIRONMENTAL AWARENESS « BROWN BEAR » (SCHOLZ & FRIENDS BERLIN)

GRAND PRIX LIONS ACTIVATION / PROMO

Kandia Dulce chocolate bar « American Rom » (McCann Erickson Romania)

ACTIVATION / PROMO GOLD LIONS

WWF « Save as .wwf » (DDB Singapore)

4th Amendment « Underwear » (Boulder, Colorado, USA)

A line of underclothes printed with a propietary metallic ink that displays any designed image or message on a TSA scanner screen

Starhub Pte (Online music store) « Musical Fitting Rooms » (DDB Singapore)

GRAND PRIX DIRECT LIONS

Kandia Dulce chocolate bar « American Rom » (McCann Erickson Romania)

GOLD LIONS DIRECT

ESTRELA TOYS « COME BACK FERRORAMA » (DDB BRASIL São Paulo)

HUMAN RIGHT WATCH « BURMA » (JWT New York)

COCA COLA « THE FRIENDSHIP MACHINE » (OGILVY ARGENTINA Buenos Aires)

OLD SPICE « RESPONSE CAMPAIGN » (WIEDEN+KENNEDY Portland)

GRAND PRIX LIONS PR

NATIONAL AUSTRALIA BANK « Break up » (Clemenger BBDO Melbourne)

GOLD LIONS PR

Mercedes Benz « Tramp a benz » (Jung Von Matt)

http://www.canneslions.com/work/pr/entry.cfm?entryid=17634&award=2&keywords=

IBM « Watson » & Jeopardy Challenge (OGILVY & MATHER New York, USA)

KEEP A CHILD ALIVE « Digital Death » (TBWA\CHIAT\DAY New York, USA)

DURAND ACADEMY « Shine a light on opportunity » (London, UK)

http://www.canneslions.com/work/pr/entry.cfm?entryid=20195&award=2&keywords=

GM CHEVROLET  « Taxi Drivers’ University » (Sancho BBDO Bogota, Colombia)

http://www.canneslions.com/work/pr/entry.cfm?entryid=22334&award=2&keywords=

SKANKPLAY « Skank’s Newest Song » (Don’tTryThis, São Paulo, Brazil)

DIAGEO « Water Mark » (Leo Burnett Sydney Australia)

http://www.canneslions.com/work/pr/entry.cfm?entryid=21925&award=2&keywords=

ELECTROLUX « Vac from the sea »(PRIME PR Stockholm, SWEDEN)

GRAND PRIX OUTDOOR LIONS

BING « DECODE JAY-Z WITH BING » (DROGA5 New York, USA)

GOLD LIONS OUTDOOR

TOSHIBA CORPORATION « WITH 10 YEARS OF LIFE » (DENTSU Tokyo)

SAMSONITE « Heaven & Hell » (JWT SHANGHAI)


HARVEY NICHOLS « AIRHORN » (Y&R DUBAI)


GOOGLE VOICE SEARCH MOBILE APP « Say it to get it » (BBH London)

GRAND PRIX MEDIA LIONS

TESCO « HOMEPLUS SUBWAY VIRTUAL STORE » (CHEIL WORLDWIDE Seoul, KOREA)

MEDIA GOLD LIONS

IWATE NIPPO « YOUR HAPPY NEWS IS OUR TOP STORY » (HAKUHODO DY MEDIA PARTNERS Tokyo)

SPORTSCHECK « SPORTY VOUCHERS » (OGILVY FRANKFURT, GERMANY)

http://videosostav.ru/swf/player640387.swf?fname=87cb26f0d002e2677ee522b4af9ad317
SportScheck Sporty Vouchers

EUROPCAR « CRUSH HOUR » (OGILVY France)

KINDER « The Missing Child » (KEMPERTRAUTMANN Hamburg, GERMANY)

NISSAN / SONY PLAYSTATION « GT ACADEMY » (MANNING GOTTLIEB OMD London)

IRN BRU « BRUZIL » (PHD London, UK)

NIKE « NIKE CITY CUP » (MPG Mexico)

WWF « SAVE AS WWF FORMAT » (DDB Singapore)

FIDELITY INVESTMENTS « FOLLOW THE GREEN LINE » (MPG Boston, USA)

DURACELL « 20 PERCENT MORE » (STARCOM MEDIAVEST GROUP San Juan, PUERTO RICO)

GARNIER L’OREAL « THE WORLD’S FIRST NEWSPAPER ON 100% RECYCLED NEWSPRINT » (LODESTAR UM Mumbai, INDIA)

http://bcove.me/le1yfvex

KAIZERS ORCHESTRA « HEARTBREAKER<3 » (ANORAK Oslo, NORWAY)

BRAND COLLECTIVE « JUNE 16TH 2014 » (OGILVY PUBLIC RELATIONS WORLDWIDE Tunis, TUNISIA)

Pour conclure une présentation par The Social Practice sur les tendances de ce dernier palmarès cannois

Une réflexion sur “Lions 2011

  1. Pingback: best electric razors with a cord

Laisser un commentaire

Entrez vos coordonnées ci-dessous ou cliquez sur une icône pour vous connecter:

Logo WordPress.com

Vous commentez à l'aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion / Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l'aide de votre compte Twitter. Déconnexion / Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l'aide de votre compte Facebook. Déconnexion / Changer )

Photo Google+

Vous commentez à l'aide de votre compte Google+. Déconnexion / Changer )

Connexion à %s