North Face Outdoor Essentials – quand la nature vous veut du bien.

Une opé très maline pour l’équipementier sportif (de luxe??) North Face. L’objectif étant d’arriver à se démarquer des autres marques au sein d’un espace de vente dédié au sport, et ce sans aucun espace publicitaire pour communiquer. La marque a donc choisi de packager et de vendre en rayon des éléments pris dans la nature (un bout de bois, une pierre, une feuille) et de valoriser le fait que ces éléments pourraient vous sauvez la vie au cas où vous n’auriez pas sur vous d’équipement North Face. La gamme est baptisée « Survive Outdoors ». Malin et plutôt percutant en rayon. Une belle idée d’ambient qui méritait son billet. Bravo à l’agence Saatchi & Saatchi Philippines à l’origine de ce projet.

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TNF_Outdoor_Essentials

Problem: How can you advertise in retail stores that have no advertising space because of housing thousands of competitive products?

Solution: Package rocks, twigs and leaves as retail products and place them in the store space available – the product racks and shelves! These items showed customers that unless you buy the The North Face gear, you’ll have to depend on these to survive outdoors.

Results: Customers were instantly drawn to the merchandise. (Some even wanted to buy them?!) Better still, purchase of the The North Face products increased by 38%. Not bad for a campaign built on twigs, leaves and stones.

Credits @adsoftheworld

Advertising Agency: Saatchi & Saatchi Manila, Philippines
Creative Directors: Andrew Petch, Tony Sarmiento, Raoul Floresca, Trixie Diyco
Art Director: Janette de Veyra
Copywriters: Paolo Agulto, Maan Agsalud
Agency Producers: Rodel Quitain, Dennis Obien

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